• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur får ni ihop julen?

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Ja hörni god vänner!

Hur får ni ihop julen? Får ni ihop julen?

Så knapert som det är nu har det nog aldrig varit för mig, men jag ska inte klaga. Har gjort en hög av julklapparna själv och då vi åker iväg så behöver jag inte köpa full laddning av julmat. Det blir någon form av jul här med :)

Men månaden blir ändå tung, och sen vankas januari. Jag har väl inget större syfte egentligen med tråden, behövde bara..pysa över lite! Haha!

Hur ni än firar och hur er ekonomi än ser ut så hoppas jag att ni alla får känna julefrid, och att ni får en bra jul!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Jo knapert för mig också.
Försöker sälja saker och jobba extra så mycket det går
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 885
Mottagna reaktioner
1 873
Poäng
1 277
Vi gör inte så stort väsen av julen. Julklappar är det bara yngsta sonen som får och de började vi inhandla för ett tag sedan.
Vi handlar julmaten den 23e och det blir inget märkvärdigt. Julgröt (gör själv), lite köttbullar, leverpastej, sill och nån lax, några potatisar, lite julmust och en burk pepparkakor. Om jag inte gör en deg och bakar själv. Tror inte jag hinner det i år. Och så kokar vi nog lite knäck själva. Orkar nog inte med nån julskinka.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Onte
Vi gör inte så stort väsen av julen. Julklappar är det bara yngsta sonen som får och de började vi inhandla för ett tag sedan.
Vi handlar julmaten den 23e och det blir inget märkvärdigt. Julgröt (gör själv), lite köttbullar, leverpastej, sill och nån lax, några potatisar, lite julmust och en burk pepparkakor. Om jag inte gör en deg och bakar själv. Tror inte jag hinner det i år. Och så kokar vi nog lite knäck själva. Orkar nog inte med nån julskinka.[/QUOT
Inte här heller kommer jobba hela julen.
Ledig den 23/12 och då blir det lite julmat inget märkvärdigt enda lagade mat blir Jansson med mindre ansjovis den är dyr haha.
Sen lite köttbullar prinskorv nån omelett lite gröt
 

Shopaholic169

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
317
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
Firar inte jul! (Typ) ska vara med en kompis som jobbar natt på julafton. Så vi ska byta julklapp med varandra och köpa pizza och kolla film! Billigt och bra :D och jag slipper typ 2 veckors ätande av julmat rester :cool:
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 625
Mottagna reaktioner
12 944
Poäng
9 787
Jag skulle kunna göra fullt julbord, bara för traditionens skull, men så många blir vi inte och väldigt många av sakerna är det ingen överhuvudtaget som äter, tex rödbetssallad, varför skulle man vilja äta det? Jätteäckligt. Inget större fan av sill heller. Orkar definitivt inte hålla på och lägga in och fixa själv, abbas blir kunglig hovleverantör. Jag köpte typ 5 olika förra eller förrförra julen. Jag tror 1 burk öppnades och det åts typ 3 bitar ur den. Resten kastade vi väl till påsk. Helt värdelöst.
Det slutar ändå med att man sitter och äter potatis och köttbullar (för det har man ju inte ätit under året alls, så det är ju bäst att passa på..)
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Nu är jag bortbjuden men vi ska ha knytis som julfirande och det tyckte jag var trevligt:) Då behöver det inte ligga på en person att köpa och preppa all mat och dryck. Jag ska bara köpa julklappar till syskon så det blir ekonomiskt. Föräldrarna vet att man har det knapert så det finns ingen press från deras sida.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Jag skulle kunna göra fullt julbord, bara för traditionens skull, men så många blir vi inte och väldigt många av sakerna är det ingen överhuvudtaget som äter, tex rödbetssallad, varför skulle man vilja äta det? Jätteäckligt. Inget större fan av sill heller. Orkar definitivt inte hålla på och lägga in och fixa själv, abbas blir kunglig hovleverantör. Jag köpte typ 5 olika förra eller förrförra julen. Jag tror 1 burk öppnades och det åts typ 3 bitar ur den. Resten kastade vi väl till påsk. Helt värdelöst.
Det slutar ändå med att man sitter och äter potatis och köttbullar (för det har man ju inte ätit under året alls, så det är ju bäst att passa på..)
Ja hörni god vänner!

Hur får ni ihop julen? Får ni ihop julen?

Så knapert som det är nu har det nog aldrig varit för mig, men jag ska inte klaga. Har gjort en hög av julklapparna själv och då vi åker iväg så behöver jag inte köpa full laddning av julmat. Det blir någon form av jul här med :)

Men månaden blir ändå tung, och sen vankas januari. Jag har väl inget större syfte egentligen med tråden, behövde bara..pysa över lite! Haha!

Hur ni än firar och hur er ekonomi än ser ut så hoppas jag att ni alla får känna julefrid, och att ni får en bra jul!
Ingen som äter Jansson frestelse ett måste till julen o rödkålen ;)
 

lavendel2

Aktiv medlem
Poäng: 132
Blev medlem
27 Maj 2013
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
49
Poäng
132
Jag skulle kunna göra fullt julbord, bara för traditionens skull, men så många blir vi inte och väldigt många av sakerna är det ingen överhuvudtaget som äter, tex rödbetssallad, varför skulle man vilja äta det? Jätteäckligt. Inget större fan av sill heller. Orkar definitivt inte hålla på och lägga in och fixa själv, abbas blir kunglig hovleverantör. Jag köpte typ 5 olika förra eller förrförra julen. Jag tror 1 burk öppnades och det åts typ 3 bitar ur den. Resten kastade vi väl till påsk. Helt värdelöst.
Det slutar ändå med att man sitter och äter potatis och köttbullar (för det har man ju inte ätit under året alls, så det är ju bäst att passa på..)
Men jag tror det är därför man gör den där jävla julmaten varenda jäkla år, trots att det egentligen inte är så gott, pga av traditionen. Att det alltid har vart på det viset och så ska det förbli liksom! Här har det blivit ändring på det. Förra året så sket vi i allt vad julmat hette och gjorde enchiladas istället, ungarna var helnöjda och jul blev det ändå
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp